- Aktualności
-
Starostwo
- Kierownictwo Starostwa
- Wydziały
- Jednostki organizacyjne
- Administracja zespolona
- Programy i Strategie
- Mapa Aktywności Organizacji Pozarządowych
- Polsko-Czeskie Centrum Doradztwa i Promocji Gospodarki
- Raport o stanie powiatu za rok 2018
- Raport o stanie powiatu za rok 2019
- Raport o stanie powiatu za rok 2020
- Deklaracja Dostępności
-
Powiat
- Nasz powiat
- Władze powiatu
- Drogi Powiatu Namysłowskiego
- Lokalny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Nieruchomości
-
Strategia
- Informacje ogólne
- Promocja Strategii
- Konsultacje społeczne
- Rada Programowa
- Zespół Roboczy
- Podzespół tematyczny Konkurencyjność gospodarcza Powiatu
- Podzespół tematyczny Turystyka, kultura, promocja
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość kapitału społecznego i bezpieczeństwo społeczne mieszkańców
- Podzespół tematyczny Infrastruktura techniczna
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość ochrony zdrowia, pomocy społecznej i aktywności obywatelskiej
- Podzespół tematyczny Środowisko
- Stan powietrza w Powiecie Namysłowskim
- Dla przedsiębiorców
-
Dla mieszkańca
- Opieka zdrowotna
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Dom Pomocy Społecznej "Promyk"
- Ogłoszenia biura rzeczy znalezionych
-
Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego E-usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- GEOPORTAL CUW
-
Informacje E-Usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Obsługa prac geodezyjnych drogą elektroniczną (GEO-INFO i.KERG)
- Obsługa wniosków o koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (GEO-INFO i.Projektant)
- Obsługa wniosków rzeczoznawców majątkowych o udostępnienie danych z Rejestru Cen (GEO-INFO i.Rzeczoznawca)
- Obsługa wniosków komorników o udzielenie informacji na podstawie danych egib (GEO-INFO i.Komornik)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.EGIB
- Usługa WMS (mapa ewidencji gruntów i budynków, osnowa geodezyjna)
- Usługa WFS (geometria i informacja o działkach ewidencyjnych i budynkach)
- Ewidencja zbiorów i usług (metadane)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.EGiB
- Status wykonania prawa jazdy
- Status wykonania dowodu rejestracyjnego
- Pomoc społeczna
- Dzielnicowi KPP w powiecie namysłowskim
- Turystyka
- Zamówienia publiczne
- Program wsparcia dla rodzin „Za życiem”
- Obrady sesji
- Interpelacje i zapytania
- Informacje dla organizacji pozarządowych
Projekt „Dobry start – dobra przyszłość I” w I Liceum Ogólnokształcącym w Namysłowie
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz środków Budżetu Państwa
Od października 2012 roku w I Liceum Ogólnokształcącym realizowany był projekt unijny „ Dobry start dobra przyszłość I”, skierowany do wszystkich uczniów liceum. Działania przewidziane w projekcie obejmowały szereg bezpłatnych zajęć i warsztatów mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, rozwijanie zainteresowań oraz wspomaganie procesów dydaktyczno-wychowawczych w szkole.
W ramach projektu cała uczniowska społeczność została objęta opieką doradcy zawodowego.
Dla uczniów klas pierwszych zostały zorganizowane warsztaty integracyjne wspomagające ich adaptację w szkole. Wszyscy uczniowie mogli na indywidualnych konsultacjach omówić kwestie związane z wyborem dalszej ścieżki edukacyjnej oraz otrzymać wsparcie pedagogiczno-psychologiczne.
Zajęcia ukierunkowane na rozwój zainteresowań uczniów obejmują warsztaty teatralne, których uczestnicy, tworzący grupę teatralną AKTORZY Z LICEALNEJ LOŻY, przygotowali spektakl „ Kartoteki 16” i tym właśnie przedstawieniem wywalczyli drugie miejsce w „ I Wojewódzkim Przeglądzie Szkolnych Zespołów Teatralnych Stowarzyszenia Szkół Innowacyjnych Regionu Opolskiego” oraz Grand Prix X Przeglądu Twórczości Teatralnej „ Dionizjada” w Byczynie.
W ramach projektu odbywały się również dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego, języków obcych i matematyki skierowane do uczniów klas pierwszych oraz
zajęcia rozszerzające treści nauczania ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych klas trzecich. Zajęcia odbywały się z przedmiotów, które są najczęściej wybierane na egzaminie maturalnym, min. matematyka, fizyka, chemia, geografia, biologia, historia, WOS, język polski i języki obce. Zajęcia z języków obcych zostały wzbogacone o wyjazdy na projekcję filmów anglo-i niemieckojęzycznych.
Realizowany projekt zakładał wdrożenie nowych innowacyjnych form nauczania i do takich zajęć należą : „Elementy matematyki w fizyce” oraz „Metody matematyczne w fizyce” organizowane dla uczniów klas II i III. Polegają one na znalezieniu korelacji między dwoma przedmiotami matematyką i fizyką oraz ich realizacji na poziomie akademickim. Praktycznym aspektem tych zajęć była wizyta maturzystów na Politechnice Wrocławskiej.
Kolejną innowacyjną formą nauczania były zajęcia „ Licealiści bliżej Europy”, na których uczniowie realizują treści z zakresu dwóch przedmiotów (historii i WOS-u) na poziomie akademickim. W ramach innowacji odbyły się dwa wyjazdy naukowe do Krakowa( Wawel, Sukiennice, Fabryka Schindlera, Kazimierz) oraz Wrocławia ( wykłady w Synagodze).
Dodatkowo działania rozwijające zainteresowania uczniów objęły warsztaty dziennikarskie. Uczestnicy zajęć redagowali gazetę szkolną ELITARNIAK, poznając warsztat pracy dziennikarza na każdym etapie tworzenia materiału prasowego. Wprowadzono też zajęcia rozszerzające treści nauczania z podstaw przedsiębiorczości, gdzie uczestnicy zapoznali się z praktycznym zastosowaniem komputera w zarządzaniu, finansach, reklamie. Program zajęć wzbogacony został o wyjazd uczniów na Targi Poznańskie i udział uczniów w wydarzeniu „Poznańskie dni Przedsiębiorczości”. Licealiści uczestniczyli w wykładach i warsztatach, gdzie mieli możliwość poznania zasad zakładania własnego przedsiębiorstwa i i zasad działalności gospodarczej . Poznali ludzi, którzy, dzięki przedsiębiorczości, odnieśli sukces oraz mogli się zastanowić, jak wykorzystać własne predyspozycje i pomysły w swojej ścieżce kariery zawodowej czy biznesowej w przyszłości.
Projekt, który był realizowany w liceum, przynosi wymierne korzyści uczniom, nauczycielom oraz szkole jako instytucji. Pozwala na poszerzenie oferty zajęć dodatkowych o charakterze dydaktycznym , a także takich, które dają możliwości rozwijania upodobań, talentów, zainteresowań młodzieży liceum.
Opublikował: | Data publikacji: 05-08-2013 10:54
Modyfikował: | Data modyfikacji: 05-08-2013 11:15
Modyfikował: | Data modyfikacji: 05-08-2013 11:15
Poleć stronę znajomemu
Poleć stronę znajomemu
Wydziały
- Wydział Organizacyjny - Informacje ogólne
- Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - Informacje ogólne
- Wydział Finansowy - Informacje ogólne
- Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich - Informacje ogólne
- Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami - Informacje ogólne
- Wydział Dróg - Informacje ogólne
- Wydział Komunikacji i Transportu - Informacje ogólne
- Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - Informacje ogólne
- Wydział Architektury i Budownictwa - Informacje ogólne
- Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Informacje ogólne