Wersja dla słabowidzących
Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Ścieżka w okolicach Krzywej Góry

cms_powna_460_199_060717083558.jpeg Ścieżka rozpoczyna się po lewej stronie drogi przy ostatnim zabudowaniu wsi Krzywa Góra, jadąc od strony Opola drogą na Namysłów. Kierujemy się prosto drogą gruntową mając po lewej stronie bór sosnowy a po prawej widok na dolinę Budkowiczanki. Po ok. 500 m docieramy do pierwszego przystanku - „Wydmy”. Od tego miejsca ścieżka prowadzi lasem. W miejscu gdzie bór sosnowy zaczyna przechodzić w las mieszany dochodzimy do masywnego wzniesienia otoczonego wałem i fosą gdzie znajduje się drugi przystanek - „Grodzisko”. Idąc dalej prosto dochodzimy do otwartej przestrzeni będącej mozaiką łąk i zadrzewień gdzie zlokalizowany jest trzeci przystanek - „Łąki”. Z tego miejsca droga prowadzi nas do mostu i jazu na rzece Budkowiczance. Przechodzimy na drugą stronę rzeki i skręcamy w prawo na podłużne wzniesienie idąc najpierw po piasku, a następnie wchodzimy do zadrzewienia sosnowego. Po przejściu ok. 100m grzbietem wzniesienia skręcamy w prawo w kierunku kanału zasilającego zlokalizowane w pobliżu stawy hodowlane. Idąc prosto, wzdłuż kanału, docieramy do malowniczo położonego zbiornika wodnego gdzie znajduje się czwarty przystanek ścieżki - „Stawek”. W tym miejscu zawracamy i kierujemy się z powrotem do jazu i mostku lecz nie przechodzimy na drugą stronę tylko kierujemy się wąską ścieżką wzdłuż Budkowiczanki. Przez najbliższy kilometr będziemy mogli przyjrzeć się z bliska rzece i jej mieszkańcom oraz podziwiać wiekowe wierzby i olsze oraz dęby rosnące wzdłuż jej brzegów. Po dojściu do drugiego mostku przechodzimy nim na drugą stronę i kierujemy się polną drogę w kierunku położonego przed nami lasu. Dochodzimy do przystanku pierwszego, skręcamy w prawo i wracamy do Krzywej Góry. Przeszliśmy ok. 5 km. Istnieje także możliwość dojścia do ścieżki z siedziby parku w Ładzy. W tym celu kierujemy się z budynku w lewo drogą gruntową i idziemy cały czas prosto, mijając ostatnie zabudowania wsi, a następnie pasiekę zlokalizowaną wśród łąk. Po ok. 1,5 km skręcamy w lewo, a następnie po dalszych 500 m w prawo. Droga zaprowadzi nas do drugiego mostku na ścieżce, który przechodzimy i kierujemy się na wprost w stronę lasu do pierwszego przystanku - „Wydmy”. Ścieżka wydłuża się wtedy do ok. 9 km.