- Aktualności
-
Starostwo
- Kierownictwo Starostwa
- Wydziały
- Jednostki organizacyjne
- Administracja zespolona
- Programy i Strategie
- Mapa Aktywności Organizacji Pozarządowych
- Polsko-Czeskie Centrum Doradztwa i Promocji Gospodarki
- Raport o stanie powiatu za rok 2018
- Raport o stanie powiatu za rok 2019
- Raport o stanie powiatu za rok 2020
- Deklaracja Dostępności
-
Powiat
- Nasz powiat
- Władze powiatu
- Drogi Powiatu Namysłowskiego
- Lokalny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Nieruchomości
-
Strategia
- Informacje ogólne
- Promocja Strategii
- Konsultacje społeczne
- Rada Programowa
- Zespół Roboczy
- Podzespół tematyczny Konkurencyjność gospodarcza Powiatu
- Podzespół tematyczny Turystyka, kultura, promocja
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość kapitału społecznego i bezpieczeństwo społeczne mieszkańców
- Podzespół tematyczny Infrastruktura techniczna
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość ochrony zdrowia, pomocy społecznej i aktywności obywatelskiej
- Podzespół tematyczny Środowisko
- Stan powietrza w Powiecie Namysłowskim
- Dla przedsiębiorców
-
Dla mieszkańca
- Opieka zdrowotna
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Dom Pomocy Społecznej "Promyk"
- Ogłoszenia biura rzeczy znalezionych
-
Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego E-usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- GEOPORTAL CUW
-
Informacje E-Usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Obsługa prac geodezyjnych drogą elektroniczną (GEO-INFO i.KERG)
- Obsługa wniosków o koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (GEO-INFO i.Projektant)
- Obsługa wniosków rzeczoznawców majątkowych o udostępnienie danych z Rejestru Cen (GEO-INFO i.Rzeczoznawca)
- Obsługa wniosków komorników o udzielenie informacji na podstawie danych egib (GEO-INFO i.Komornik)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.EGIB
- Usługa WMS (mapa ewidencji gruntów i budynków, osnowa geodezyjna)
- Usługa WFS (geometria i informacja o działkach ewidencyjnych i budynkach)
- Ewidencja zbiorów i usług (metadane)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.EGiB
- Status wykonania prawa jazdy
- Status wykonania dowodu rejestracyjnego
- Pomoc społeczna
- Dzielnicowi KPP w powiecie namysłowskim
- Turystyka
- Zamówienia publiczne
- Program wsparcia dla rodzin „Za życiem”
- Obrady sesji
- Interpelacje i zapytania
- Informacje dla organizacji pozarządowych
- Dla mieszkańca
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
"Potwierdzali, że dzwonią z Orange". W rzeczywistości oferowali abonament w PTS
- Telefon jest na moją mamę. Niestety, zmiana operatora nastąpiła za moją namową. Zostałem nabrany w rozmowie telefonicznej, że obniżony zostanie abonament u dotychczasowego operatora - Orange. Nową umowę przywiózł kurier i mama ją podpisała. Umowa jest z grudnia. Aktywacja usługi nastąpiła 7 lutego 2014 r. i zapłaciliśmy pierwszy rachunek. Dopiero w połowie lutego zorientowałem się przez przypadek, że coś jest nie tak - w ten sposób swoją przygodę ze spółką PTS opisuje w serwisie WspólnyPozew.com pan Robert.
Spółka PTS z Wrocławia, znana jako Polska Telefonia Stacjonarna, wcześniej funkcjonowała pod nazwą Telekomunikacja Dzień Dobry. Pierwotna nazwa nie została wybrana przypadkowo.
Telemarketerzy firmy, dzwoniąc do konsumentów mówili: "Telekomunikacja, dzień dobry", co mogło sugerować, że telefonuje przedstawiciel dotychczasowego operatora, czyli dawnej Telekomunikacji Polskiej. Ten prosty zabieg gwarantował firmie wiele nowych kontraktów podpisanych z nie do końca świadomymi klientami.
Zmienili nazwę, działali po staremu
Wraz ze zmianą nazwy firmy nie nastąpiła jednak zmiana jej praktyk. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 700 skarg na działania PTS. Większość dotyczyła wprowadzania w błąd przez telemarketerów, którzy podczas rozmów telefonicznych dawali do zrozumienia, że reprezentują dotychczasowego operatora, i proponowali obniżkę abonamentu.
- W rozmowie padło stwierdzenie "Jest pani naszą wieloletnią abonentką", co wprowadziło mnie w błąd - tak praktyki PTS opisywała jedna z konsumentek, która poskarżyła się do UOKiK. "Zostałem oszukany przez firmę PTS SA z Wrocławia. Zaczęło się od tego, że wydzwaniali telemarketerzy i podając się za TP SA - Orange namawiali mnie na nowy abonament specjalny za 25 zł miesięcznie. Telemarketerzy potwierdzali, że dzwonią z Orange" - to treść innej skargi.
"Jestem abonentem Netii, z której usług jestem zadowolony. Oczywiście wszystkie sprawy załatwia się z nimi przez telefon, co jest wygodne. Około miesiąca temu zadzwonił do mnie pan podający się za pracownika Netii (jak się później okazało, wcale nim nie był) z ofertą obniżenia abonamentu. Jako że zawsze tego typu sprawy załatwiam z nimi przez telefon i nigdy nie było problemu, zgodziłem się" - to kolejna skarga. Historie wprowadzonych w błąd klientów opowiadać można długo.
Aby się uwiarygodnić, przedstawiciele spółki zadawali rozmówcom pytania o dane z faktury i numer PESEL, co przypomina proces weryfikacji tożsamości stosowany przez różnych przedsiębiorców.
Od umowy nie odstąpisz
Spółka PTS zawiera umowy z konsumentami za pośrednictwem kurierów dostarczających do ich mieszkań odpowiednie dokumenty. Po podpisaniu umowy kurierzy zabierali całość bądź część dokumentów ze sobą, a na klientach wywierali presję, aby podpisali oświadczenie o tym, że otrzymali komplet dokumentów. Kopie były natomiast odsyłane klientom już po upływie ustawowego terminu na odstąpienie od umowy.
UOKiK uznał, że praktyka ta utrudniała nowym abonentom PTS skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy (przed 25 grudnia 2014 r. - 10 dni, obecnie - 14 dni).
Wątpliwości urzędu wzbudził też sposób sformułowania wzorców umownych, m.in. regulamin, który stanowił załącznik do umowy, był sporządzony czcionką o wysokości 1 mm, co utrudniało zapoznanie się z jego treścią.
UOKiK nakazał spółce PTS zaniechanie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę w wysokości 354 679 zł. Decyzja nie jest prawomocna, spółka bowiem może odwołać się do sądu.
Urząd zaznacza, że to niejedyne działania w sprawie spółki PTS. Postępowanie przygotowawcze prowadzi również Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu.
Chcieliśmy poprosić przedstawicieli spółki o komentarz w sprawie stwierdzonych przez UOKiK nieprawidłowości. Jak się jednak okazało, nie ma możliwości bezpośredniego skontaktowania się telefonicznie z władzami firmy. Pytania zadaliśmy więc w e-mailu i obecnie oczekujemy na odpowiedź.
Po więcej informacji zapraszamy do portalu Gazeta.pl
Modyfikował: | Data modyfikacji: 26-01-2015 14:02
- Wydział Organizacyjny - Informacje ogólne
- Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - Informacje ogólne
- Wydział Finansowy - Informacje ogólne
- Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich - Informacje ogólne
- Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami - Informacje ogólne
- Wydział Dróg - Informacje ogólne
- Wydział Komunikacji i Transportu - Informacje ogólne
- Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - Informacje ogólne
- Wydział Architektury i Budownictwa - Informacje ogólne
- Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Informacje ogólne