Wersja dla słabowidzących
Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Konsumencie uważaj-podszywanie się pod pracowników UOKIK

Konsumenci posiadający polisy z elementem inwestycyjnym (ufk) otrzymują telefonicznie propozycje pomocy w rozwiązaniu dotychczasowej umowy. Osoby, które telefonują przedstawiają się jako pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – wykorzystując autorytet Urzędu, nakłaniają do rozwiązania umowy, pobierając za to prowizję

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały o podszywaniu się pod pracowników Urzędu. Konsumenci, którzy posiadają polisy z elementem inwestycyjnym (ufk) otrzymują telefonicznie propozycję  rozwiązania umowy za opłatą od osób podszywających się pod pracowników UOKiK. - Z informacji przekazanych przez konsumentów wynika, że telefony wykonują przedstawiciele ubezpieczycieli, aby zawrzeć nową umowę, a także firm odszkodowawczych, pobierających wysokie prowizje – mówi Marek Niechciał, Prezes Urzędu.

Apelujemy, aby z rozwagą podchodzić do takich propozycji i nie podejmować pochopnych decyzji. Warto sprawdzić wiarygodność dzwoniącej osoby, a gdy mamy wątpliwość co do jej tożsamości – powiadomić policję. Przypominamy, że pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie występują w imieniu jakiegokolwiek przedsiębiorcy i nie proponują ani zawierania umów, ani ich rozwiązania.  

Konsumencie, jeżeli chcesz rozwiązać umowę o ufk, zwróć uwagę na poziom opłat likwidacyjnych wynikających z decyzji Prezesa Urzędu. Bezpłatną pomoc świadczą Rzecznik Finansowy oraz rzecznicy konsumentów. W niektórych przypadkach, w sprawach szczególnie skomplikowanych, konieczne będzie skorzystanie z porady profesjonalisty – adwokata lub radcy prawnego.