- Aktualności
-
Starostwo
- Kierownictwo Starostwa
- Wydziały
- Jednostki organizacyjne
- Administracja zespolona
- Programy i Strategie
- Mapa Aktywności Organizacji Pozarządowych
- Polsko-Czeskie Centrum Doradztwa i Promocji Gospodarki
- Raport o stanie powiatu za rok 2018
- Raport o stanie powiatu za rok 2019
- Raport o stanie powiatu za rok 2020
- Deklaracja Dostępności
-
Powiat
- Nasz powiat
- Władze powiatu
- Drogi Powiatu Namysłowskiego
- Lokalny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Nieruchomości
-
Strategia
- Informacje ogólne
- Promocja Strategii
- Konsultacje społeczne
- Rada Programowa
- Zespół Roboczy
- Podzespół tematyczny Konkurencyjność gospodarcza Powiatu
- Podzespół tematyczny Turystyka, kultura, promocja
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość kapitału społecznego i bezpieczeństwo społeczne mieszkańców
- Podzespół tematyczny Infrastruktura techniczna
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość ochrony zdrowia, pomocy społecznej i aktywności obywatelskiej
- Podzespół tematyczny Środowisko
- Stan powietrza w Powiecie Namysłowskim
- Dla przedsiębiorców
-
Dla mieszkańca
- Opieka zdrowotna
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Dom Pomocy Społecznej "Promyk"
- Ogłoszenia biura rzeczy znalezionych
-
Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego E-usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- GEOPORTAL CUW
-
Informacje E-Usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Obsługa prac geodezyjnych drogą elektroniczną (GEO-INFO i.KERG)
- Obsługa wniosków o koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (GEO-INFO i.Projektant)
- Obsługa wniosków rzeczoznawców majątkowych o udostępnienie danych z Rejestru Cen (GEO-INFO i.Rzeczoznawca)
- Obsługa wniosków komorników o udzielenie informacji na podstawie danych egib (GEO-INFO i.Komornik)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.EGIB
- Usługa WMS (mapa ewidencji gruntów i budynków, osnowa geodezyjna)
- Usługa WFS (geometria i informacja o działkach ewidencyjnych i budynkach)
- Ewidencja zbiorów i usług (metadane)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.EGiB
- Status wykonania prawa jazdy
- Status wykonania dowodu rejestracyjnego
- Pomoc społeczna
- Dzielnicowi KPP w powiecie namysłowskim
- Turystyka
- Zamówienia publiczne
- Program wsparcia dla rodzin „Za życiem”
- Obrady sesji
- Interpelacje i zapytania
- Informacje dla organizacji pozarządowych
Namysłowski Szpital Nie Jest Zadłużony
Namysłowski szpital nie jest zadłużony. Zobowiązania wymagalne są regulowane na bieżąco i wszyscy pacjenci potrzebujący pomocy przyjmowani są do szpitala.
Sytuacja roku 2015 była zdecydowanie trudniejsza niż w latach poprzednich. Pozostawione przez poprzedniego Starostę Pana Kruszyńskiego i ówczesny Zarząd Szpitala pogotowie strajkowe wśród pielęgniarek zmusiło mnie do koniecznych negocjacji, które doprowadziły do minimalnego akceptowanego wzrostu wynagrodzeń, których nie było w szpitalu od 4 lat.
Styl zarządzania poprzedników budził w szpitalu olbrzymie kontrowersje. Wymuszanie na pielęgniarkach szczególnie starszych przed emeryturą samozatrudnienia na umowach cywilno-prawnych, które w razie choroby pozostawały bez środków do życia uważałem za niemoralne. Na prośbę części z nich zdecydowałem o zatrudnieniu Pań na normalną umowę o pracę.
Wiele pozostawia do życzenia pozostawiony stan obiektu szpitala i przychodni. Osiągnięto „dobry wynik finansowy ”, a na strychach podkładano miski i wiadra, bo dach dziurawy. Nie mogłem patrzeć na ten stan bezkrytycznie i musiałem zrobić z tym porządek, a to kosztowało ponad 100 tyś. PLN w ostatnim roku.
Wstrzymanie zakupów sprzętu medycznego oraz ich napraw doprowadziło do sytuacji w której konieczne było dokonanie awaryjnych zakupów sprzętu np. kolonoskopu -aparatu bez którego szpital nie może prowadzić działalności. To kolejne wydatki, które musieliśmy ponieść.
Wiele innych zaniedbań jak choćby nie realizowanie nakazów Inspekcji i Straży Pożarnej dziś powodują dodatkowe koszty, a wcześniej nie były przez Starostę zauważane.
Argumentów można wymieniać wiele, ale czy chodzi o poklask czy załatwianie trudnych problemów ?
Burmistrz Namysłowa Pan Kruszyński w artykule „Namysłowski szpital w spirali długów „ zarzuca Zarządowi Spółki NCZ SA ogólnie złe zarządzanie nie podając konkretów sugerując, że jest traktowany jak bankomat.
A jakie są fakty!! W ostatnich czterech latach nie przygotowano strategii działania. Działano od pożyczki do pożyczki licząc na to ,że fundusz zapłaci dodatkowe środki, a powiat umorzy przekazane pożyczki. W sytuacji kryzysu zarządzania i groźbie strajków ze strony załogi szpitala pośpiesznie odwołał Pan Starosta swojego kolegę Pana Rogalskiego z funkcji Prezesa Zarządu i wypłacił mu prawie 200 000 PLN za nieświadczenie pracy przez 6 miesięcy!!!. Te środki bardzo przydałyby się obecnie!!
Ale do faktów 2016 r. Kontrakt zawarty z NFZ/Opole na działalność leczniczą został zmniejszony w stosunku do ubiegłego roku o ponad 900 000 PLN. Ograniczony kontrakt to mniejsza ilość pacjentów przyjętych do szpitala i mniejsza ilość porad w poradniach specjalistycznych. Pomimo ograniczeń administracyjnych podjąłem decyzję o nieograniczaniu świadczeń, a w poradni kardiologicznej wręcz o zwiększeniu ilości przyjmowanych pacjentów. Mam nadzieję, że nasze działania doprowadzą do zapłaty za świadczenia pod koniec roku. Aktualnie nasze „nadwykonania” stanowią wartość za okres styczeń-maj 2016 r. około miliona złotych. Obecna strata bilansowa (nie zadłużenie) to 818 000 PLN. Łatwo zauważyć ,że po zbilansowaniu jesteśmy na lekkim plusie finansowym.
Na decyzje Finansowe NFZ/Opole nie mam wpływu jako Prezes szpitala mam wpływ na zarządzanie spółką, dlatego przygotowujemy strategię działań szpitala, kierunki zmian, dostosowanie do sytuacji zewnętrznej jak przetrwać w obecnej sytuacji. Bez dogłębnej analizy widać, że bez zmiany modelu finansowania szpitali powiatowych w Polsce, będą one miały problemy finansowe i trudności w utrzymanie się na rynku. Dlatego też, u nas w Namysłowie powołano do funkcjonowania spółkę, aby samorządy lokalne miały możliwości jej dofinansowania. W obecnej sytuacji długofalowo bez dofinansowania spółki utrzymanie obecnego kształtu szpitala będzie bardzo trudne. Liczę, że zobowiązanie wyborcze Pana Kruszyńskiego przekazania 1 miliona złotych corocznie na rzecz szpitala zostanie dotrzymane i nie będzie elementem gry politycznej.Z góry dziękuję w imieniu załogi szpitala i pacjentów.
Krzysztof Kuchczyński
Prezes NCZ SA
Modyfikował: Barbara Jarmuszewska | Data modyfikacji: 07-07-2016 09:33
- Wydział Organizacyjny - Informacje ogólne
- Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - Informacje ogólne
- Wydział Finansowy - Informacje ogólne
- Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich - Informacje ogólne
- Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami - Informacje ogólne
- Wydział Dróg - Informacje ogólne
- Wydział Komunikacji i Transportu - Informacje ogólne
- Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - Informacje ogólne
- Wydział Architektury i Budownictwa - Informacje ogólne
- Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Informacje ogólne