- Aktualności
-
Starostwo
- Kierownictwo Starostwa
- Wydziały
- Jednostki organizacyjne
- Administracja zespolona
- Programy i Strategie
- Mapa Aktywności Organizacji Pozarządowych
- Polsko-Czeskie Centrum Doradztwa i Promocji Gospodarki
- Raport o stanie powiatu za rok 2018
- Raport o stanie powiatu za rok 2019
- Raport o stanie powiatu za rok 2020
- Deklaracja Dostępności
-
Powiat
- Nasz powiat
- Władze powiatu
- Drogi Powiatu Namysłowskiego
- Lokalny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Nieruchomości
-
Strategia
- Informacje ogólne
- Promocja Strategii
- Konsultacje społeczne
- Rada Programowa
- Zespół Roboczy
- Podzespół tematyczny Konkurencyjność gospodarcza Powiatu
- Podzespół tematyczny Turystyka, kultura, promocja
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość kapitału społecznego i bezpieczeństwo społeczne mieszkańców
- Podzespół tematyczny Infrastruktura techniczna
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość ochrony zdrowia, pomocy społecznej i aktywności obywatelskiej
- Podzespół tematyczny Środowisko
- Stan powietrza w Powiecie Namysłowskim
- Dla przedsiębiorców
-
Dla mieszkańca
- Opieka zdrowotna
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Dom Pomocy Społecznej "Promyk"
- Ogłoszenia biura rzeczy znalezionych
-
Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego E-usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- GEOPORTAL CUW
-
Informacje E-Usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Obsługa prac geodezyjnych drogą elektroniczną (GEO-INFO i.KERG)
- Obsługa wniosków o koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (GEO-INFO i.Projektant)
- Obsługa wniosków rzeczoznawców majątkowych o udostępnienie danych z Rejestru Cen (GEO-INFO i.Rzeczoznawca)
- Obsługa wniosków komorników o udzielenie informacji na podstawie danych egib (GEO-INFO i.Komornik)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.EGIB
- Usługa WMS (mapa ewidencji gruntów i budynków, osnowa geodezyjna)
- Usługa WFS (geometria i informacja o działkach ewidencyjnych i budynkach)
- Ewidencja zbiorów i usług (metadane)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.EGiB
- Status wykonania prawa jazdy
- Status wykonania dowodu rejestracyjnego
- Pomoc społeczna
- Dzielnicowi KPP w powiecie namysłowskim
- Turystyka
- Zamówienia publiczne
- Program wsparcia dla rodzin „Za życiem”
- Obrady sesji
- Interpelacje i zapytania
- Informacje dla organizacji pozarządowych
Walmark - decyzja UOKiK
- UOKiK wziął pod lupę reklamy suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus.
- Walmark zobowiązał się do usunięcia skutków kwestionowanych praktyk.
- Spółka m.in. usunie z reklam zwroty sugerujące, że produkty te mają właściwości lecznicze i zapobiegają chorobom.
Postępowanie przeciwko producentowi suplementów - Walmark w Sosnowcu - zostało wszczęte w kwietniu 2016 r. UOKiK sprawdził reklamy produktów Pneumolan oraz Pneumolan Plus. Wątpliwości urzędu wzbudziło m.in. to, że reklamy mogły sugerować, że te środki spożywcze leczą i zapobiegają chorobom. Mogą o tym świadczyć sformułowania, np.: „Zdrowe oddychanie po Pneumolanie”; „Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela”.
Spółka Walmark zobowiązała się do zmiany kwestionowanych przez urząd praktyk i usunięcia ich skutków. Walmark przestanie używać w swoich reklamach sformułowań, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze swoich preparatów. Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania, na swój koszt, plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te spółka ma umieścić w 2500 aptek na terenie całej Polski. Ponadto opublikuje treść decyzji urzędu na swojej stronie internetowej. Szczegóły zobowiązania można znaleźć w decyzji na stronie UOKiK.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów monitoruje reklamy suplementów diety. W toku są trzy postępowania: dwa przeciwko Aflofarm Farmacja Polska (urząd sprawdza reklamy suplementów diety: Magmisie, RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior) oraz Logihub (reklamy produktu Green Magma). Ponadto, na początku 2017 r. UOKIK wydał decyzję ws. Olimp Laboratories. Spółka uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do tego, że usunie skutki nieuczciwej reklamy. Na własny koszt wyemitowała w radiu komunikaty o tym, że mogła wprowadzać w błąd w reklamach Chela Mag B6.
Konsumentom przypominamy, że suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi. Ich celem jest uzupełnienie normalnej diety. W związku z tym przypisywanie im właściwości leczniczych w reklamie jest bezprawne.
Modyfikował: Barbara Jarmuszewska | Data modyfikacji: 04-07-2017 12:57
- Wydział Organizacyjny - Informacje ogólne
- Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - Informacje ogólne
- Wydział Finansowy - Informacje ogólne
- Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich - Informacje ogólne
- Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami - Informacje ogólne
- Wydział Dróg - Informacje ogólne
- Wydział Komunikacji i Transportu - Informacje ogólne
- Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - Informacje ogólne
- Wydział Architektury i Budownictwa - Informacje ogólne
- Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Informacje ogólne