Wersja dla słabowidzących
Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Wspólna granica - symbolem współpracy

polsko-czeskie centrum logo.jpeg

Kontakty handlowe bez granic.jpeg W dniach 30 listopada - 1 grudnia 2006 r. w Zlotych Horach przedstawiciele polskich firm, reprezentujący różne branże gospodarki, wzięli udział w seminarium szkoleniowym pt. ”Perspektywy rozwoju polsko-czeskich kontaktów handlowych”.
Wśród gości seminarium znaleźli się Wojewoda Opolski, Pan Bogdan Tomaszek, Konsul Ekonomiczno-Handlowy Republiki Czeskiej w Katowicach, Pan Milan Peprink oraz Przewodniczący Rady Euroregionu Pradziad Pan Józef Skiba.

Podczas szkolenia zaprezentowana została sytuacja gospodarcza Republiki Czeskiej i Polski, analiza  stosunków handlowych między naszymi krajami i to co najważniejsze, czyli jak mały czy średni przedsiębiorca z Polski może znaleźć odbiorcę dla swoich wyrobów na rynku czeskim. Wśród branż, w których poszukiwani są kontrahenci z Polski to: budownictwo, turystyka, przetwórstwo rolno-spożywcze i przemysł meblarski. Kierownik Wydziału  Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze, Pan Remigiusz Górski zachęcał do wykorzystania szansy przez polskich producentów, jaką jest niewątpliwie prężnie rozwijający się rynek czeski.

Okazją, do wejścia na rynek czeski dla lokalnych polskich firm są również Międzynarodowe Targi w Brnie, do udziału w których namawiał Pan Jarosław Krykwiński, Przedstawiciel Agencji Promocji Eksportu z Częstochowy. Targi są jedną z największych tego typu imprez w Europie, a dodatkowo od niedawna możliwa jest 50% refundacja  kosztów uczestnictwa w imprezie (max.do 20 tys.zł).

Obydwie instytucje, zarówno Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze, jak i Agencja Promocji Eksportu w Częstochowie chętnie służą pomocą polskim firmom w zakresie promocji i reklamy.

Kontakt:
www.weh.cz  
www.targi.brno.pl

 

Rysunek1.jpeg

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA  Czechy-Polska 2004-2006