- Aktualności
-
Starostwo
- Kierownictwo Starostwa
- Wydziały
- Jednostki organizacyjne
- Administracja zespolona
- Programy i Strategie
- Mapa Aktywności Organizacji Pozarządowych
- Polsko-Czeskie Centrum Doradztwa i Promocji Gospodarki
- Raport o stanie powiatu za rok 2018
- Raport o stanie powiatu za rok 2019
- Raport o stanie powiatu za rok 2020
- Deklaracja Dostępności
-
Powiat
- Nasz powiat
- Władze powiatu
- Drogi Powiatu Namysłowskiego
- Lokalny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Nieruchomości
-
Strategia
- Informacje ogólne
- Promocja Strategii
- Konsultacje społeczne
- Rada Programowa
- Zespół Roboczy
- Podzespół tematyczny Konkurencyjność gospodarcza Powiatu
- Podzespół tematyczny Turystyka, kultura, promocja
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość kapitału społecznego i bezpieczeństwo społeczne mieszkańców
- Podzespół tematyczny Infrastruktura techniczna
- Podzespół tematyczny Wysoka jakość ochrony zdrowia, pomocy społecznej i aktywności obywatelskiej
- Podzespół tematyczny Środowisko
- Stan powietrza w Powiecie Namysłowskim
- Dla przedsiębiorców
-
Dla mieszkańca
- Opieka zdrowotna
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Dom Pomocy Społecznej "Promyk"
- Ogłoszenia biura rzeczy znalezionych
-
Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego E-usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- GEOPORTAL CUW
-
Informacje E-Usługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Obsługa prac geodezyjnych drogą elektroniczną (GEO-INFO i.KERG)
- Obsługa wniosków o koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (GEO-INFO i.Projektant)
- Obsługa wniosków rzeczoznawców majątkowych o udostępnienie danych z Rejestru Cen (GEO-INFO i.Rzeczoznawca)
- Obsługa wniosków komorników o udzielenie informacji na podstawie danych egib (GEO-INFO i.Komornik)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego GEO-INFO i.EGIB
- Usługa WMS (mapa ewidencji gruntów i budynków, osnowa geodezyjna)
- Usługa WFS (geometria i informacja o działkach ewidencyjnych i budynkach)
- Ewidencja zbiorów i usług (metadane)
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.NET
- Dane przestrzenne powiatu namysłowskiego - GEO-INFO i.EGiB
- Status wykonania prawa jazdy
- Status wykonania dowodu rejestracyjnego
- Pomoc społeczna
- Dzielnicowi KPP w powiecie namysłowskim
- Turystyka
- Zamówienia publiczne
- Program wsparcia dla rodzin „Za życiem”
- Obrady sesji
- Interpelacje i zapytania
- Informacje dla organizacji pozarządowych
- Powiat
- Lokalny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich
- Aktualności
Podsumowanie polskiej prezydencji w Radzie UE w zakresie polityki spójności
Pierwsza polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej dobiegła końca. Był to szczególny czas dla Unii Europejskiej, bowiem w czerwcu 2011 r. Komisja Europejska przedstawiła propozycję budżetu unijnego na lata 2014-2020, a następnie opublikowała pakiety propozycji legislacyjnych dla poszczególnych polityk, w tym dla polityki spójności. Polska prezydencja miała więc zaszczyt zainicjować oraz nadać ton i tempo formalnym negocjacjom.
Ponadto odczuwalne w państwach członkowskich i regionach konsekwencje kryzysu finansowo-gospodarczego zmobilizowały Unię Europejską do kontynuowania prac nad pomocą antykryzysową oraz nad zmianami w unijnych mechanizmach zarządzania gospodarczego. Te działania miały na celu zaradzenie obecnym problemom oraz przygotowanie gruntu pod harmonijny, zrównoważony rozwój w przyszłości.
Potencjał polityki spójności został dostrzeżony przez Komisję Europejską i odzwierciedlony w jej propozycjach legislacyjnych, a motto polskiej prezydencji – "Polityka spójności jako skuteczna, efektywna i terytorialnie zróżnicowana odpowiedź na wyzwania rozwojowe Unii Europejskiej" – okazało się trafne.
Osiągnięciem polskiej prezydencji jest niewątpliwie nadanie szybkiego tempa negocjacjom formalnym nad kształtem polityki spójności po 2013 roku. Równolegle zorganizowano dynamiczną debatę nieformalną, angażującą wielu aktorów poziomu unijnego, narodowego, regionalnego i lokalnego, jak również partnerów ekonomiczno-społecznych i ekspertów akademickich. Jej rolą było poszerzenie horyzontów debaty o przyszłości tej polityki, wzbogacenie jej o rekomendacje płynące z różnorodnych doświadczeń z zakresu szeroko rozumianego rozwoju terytorialnego, w tym miejskiego.
Wyniki przeprowadzonej przez polską prezydencję debaty w nurcie formalnym i nieformalnym są jednoznaczne: istnieje silna wola po stronie znacznej części państw członkowskich i ich regionów do zwiększenia efektywności polityki spójności zarówno poprzez silniejszą koordynację działań sektorowych, podniesienie jakości programowania strategicznego poprzez ukierunkowanie go na rezultaty, koncentrację tematyczną, wzmocnioną warunkowość i podejście terytorialne, a także poprzez pełniejsze wykorzystanie narzędzi monitorowania i ewaluacji. Konieczne jest również zmniejszenie obciążeń administracyjnych tak dla beneficjentów jak i instytucji zaangażowanych w realizację polityki spójności.
- Wydział Organizacyjny - Informacje ogólne
- Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - Informacje ogólne
- Wydział Finansowy - Informacje ogólne
- Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich - Informacje ogólne
- Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami - Informacje ogólne
- Wydział Dróg - Informacje ogólne
- Wydział Komunikacji i Transportu - Informacje ogólne
- Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - Informacje ogólne
- Wydział Architektury i Budownictwa - Informacje ogólne
- Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu - Informacje ogólne
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Informacje ogólne