Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Paradowska
Plac Wolności 12 A pokój 116
46-100 Namysłów
Tel 77 4103695 w. 113
e-mail: konsument@namyslow.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w poniedziałki, środy i piątki od godz. 08:00-15:30 w pokoju nr 116 na I piętrze w Budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie.
Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
- zapewnianie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo Delegaturami Urzędów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Wzór pisma informujacego o problemie konsumenckim.docx
-
Black Friday! Nie daj się oszukać!
Konsumencie – nie daj się oszukać. Sprawdź na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów. Śledź naszą kampanię na Twitterze!Friday! Nie daj się oszukać!
Data publikacji: 24-11-2020 10:23 -
Tańsze kredyty konsumenckie! - propozycja UOKiK do Tarczy Antykryzysowej
Zmniejszenie maksymalnej wysokości pozaodsetkowych kosztów kredytu konsumenckiego – to jedna z propozycji UOKiK w ramach tarczy antykryzysowej.
Data publikacji: 26-03-2020 12:12 -
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką w ostatnim czasie wpływa zwiększona liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach.
Data publikacji: 24-03-2020 11:41 -
Wakacje bez problemów – działania UOKiK
Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów. Przypominamy: w przypadku nieprawidłowości konsument ma prawo złożyć reklamację i domagać się obniżenia ceny. Urząd monitoruje sytuację na rynku – interweniuje u przedsiębiorców i rozmawia z przedstawicielami branży o samoregulacji.
Data publikacji: 09-08-2019 11:34 -
NAJWYŻSZA KARA ZA POKAZY – EXITO Z OPALENICY
Nagroda dla każdego. Losowanie atrakcyjnych prezentów. Tak firma Exito z Opalenicy zachęcała konsumentów do udziału w pokazie. Jednak nagrody nie istniały, a za prezent trzeba było zapłacić. Za oszukiwanie seniorów prezes UOKiK nałożył prawie 4 mln zł kary.
Data publikacji: 05-08-2019 14:28 -
Biedronka: szkolenie i voucher rabatowy - wykonanie decyzji UOKiK
W poniedziałek 8 kwietnia po południu ruszy szkolenie dla konsumentów z polubownego rozwiązywania sporów wraz z konkursem. Sprawdź na www.biedronka.pl. Pierwsze 35 tys. osób, które ukończą quiz, otrzyma voucher rabatowy o wartości 10 zł. Te działania to efekt decyzji UOKiK w związku z niewłaściwymi procedurami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez przedsiębiorcę.
Data publikacji: 08-04-2019 12:30 -
Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość
Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość i nie sprzedaje już prądu i gazu. Konsumencie – jeżeli od połowy września do dziś płaciłeś tej firmie za prąd lub gaz, to możesz odzyskać pieniądze. Do 16 stycznia 2019 zgłoś się do sądu, jeżeli nie wiesz jak to zrobić, napisz do Stowarzyszenia Aquila.
Data publikacji: 03-01-2019 14:14 -
Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. Przypominamy podstawowe zasady e-zakupów.
Data publikacji: 07-12-2018 11:00 -
Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK
Akcja trwała od marca do czerwca 2018 r. Ostrzegała seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.Wsparło ją kilkadziesiąt podmiotów.
Data publikacji: 17-07-2018 11:50 -
Pułapki w menu dla turysty - kontrole Inspekcji Handlowej
Plamiak zamiast dorsza, kebab z baraniną bez baraniny, oscypek zastąpiony roladą ustrzycką – takie dania serwowały restauracje, bary czy smażalnie w miejscowościach turystycznych. Inspekcja Handlowa skontrolowała 160 lokali i wykryła nieprawidłowości w prawie 80 proc. z nich. Nad bezpieczeństwem żywności serwowanej turystom czuwa Państwowa Inspekcja Sanitarna, która sprawuje nadzór nad obiektami branży spożywczej.
Data publikacji: 26-04-2018 10:22